Eye tracking är en relativt ny teknologi som har slagit igenom på många olika områden. Teknologin innebär att en dator kan veta exakt var en person tittar och känna av personens mentala tillstånd som till exempel uppmärksamhet och fokus.
Tekniken används bland annat för att undersöka dyslexi hos skolbarn, men i vår bransch är det naturligtvis mer intressant att få insikter om hur besökare på olika webbplatser uppfattar informationen.

Ny rapport avslöjar vilka banners som fungerar
Need Insights AB är ett svenskt test- och analysföretag som hjälper företag att förstå vad deras kunder uppmärksammar, ignorerar eller blir förvirrade av. Under tre års tid och efter mer än 5.000 eye tracking tester har Need Insights samlat och analyserat data som avslöjar varför vissa banners fungerar och andra inte. Resultat, insikter och rekommendationer har de publicerat i en rapport som du kan ladda ner på webben.
Beställ rapporten här!
Fråga gärna oss på Gula Hunden om du vill veta hur din webbplats konverterar!